Jdi na obsah Jdi na menu
 


FELT Virtue LTD custom FS carbon /2017/mdf

1. 1. 2017

1.1.2017

Celokarbonový odpružený 26er AM rám za cenu kvalitního tlumiče.Zdvih zadní stavby 120/130mm.Odpružení typu virtual link.Zadní stavba se otáčí na čtyřech hlavních čepech pomocí valivých ložisek.Spojovací ramínko Equilink je uloženo kluzně,čepy jsou doplněny maznicemi.Čep v oblasti zadní osy chybí.Mini ohyb v řádech stupňů je přenechán pružnosti materiálu(karbon).Stejným způsobem je řešen rám Mrázek softail (ocel).Šetří se hmotnost,zůstává tuhost zadní stavby a snižuje se servisní náročnost.Patky zadní stavby mají klasickou rozteč 135mm pro rychloupínák.Zadní nába drží v patkách prakticky jen na jejich koncovkách.Tuhost zadní stavby u fullu je zcela zásadní.Proto byla zvolena průchozí osa 135x10mm DT Swiss RWS.

4.1.2017

Dorazila vidlice Rock Shox Revelation World cup.Top model s karbonovým sloupkem a korunkou.Vše doplňuje pevná osa Maxle 15mm.Zvláštností je systém DPA.V levé vzduchové noze dochází točítkem ke změně zdvihu vidlice 150/120mm(sjezd/výjezd).Systém je soloair(2013) s jedním ventilkem.Vzduch se přepouští mezi pozitivní a negativní komorou.V pravé noze je tlumící systém s regulací odskoku(dole) a páčkou lockoutu(3-polohy) a točítkem pomalé komprese(lsc).Hmotnost s pevnou osou a celým sloupkem cca 1710g.

5.1.2017

Rám je sice konstruován na 130mm vidlici,ale 150mm zvládne a navíc dojde ke snížení hlavového úhlu o cca 1°.Snižování na 120mm se bude hodit do výjezdů.Uchycení třmenu přední brzdy jsem nakonec zvolil přes blbuvzdorný PM/PM adaptér 25g.Adaptér se uchytí dvěma M6x16(18) šrouby na vidlici.Další dva M6x30(16)šrouby a caliper podložky drží vlastní třmen na adaptéru kde se provádí i jeho seřízení.Při sundání vidlice se odmontuje jen třmen z adaptéru,ten zůstavá na vidlici.Chytré řešení které přídá pár gramů a šetří relativně choulostivé PM závity odpružených vidlic.

19.1.2017

Zkrácení hadic se povedlo bez odvzdušnění brzd na první pokus.Řídítka Token Vigilante carbon zkráceny ze 750 na 710mm.Představec Token MX doplní titanové šrouby M5x18mm.Na řadě je zkrácení karbonového sloupku vidlice.Z komponentů chybí expander do vidlice,přední kotouč,dráty a páska do ráfku.

23.1.2017

Bajk je téměř hotov,ale pojízdný na kolech DT 350/XM 401/competetion.Zbývá sestrojit kola DT 240/SS Carbon AM/CN spoke 424.

31.1.2017

Kola jsou kompletní,hmotnost páru 1570g.Nasazeny plovoucí kotouče 180/160mm 155/105g,k upevnění použito 12 titanových šroubů.

15.2.2017

Bike je ve většině osazen karbonovými komponenty.Poslední chybějící díl do skládačky bylo sedlo.Po dlouhém zvažování i zde padlo rozhodnutí pro kompozit.Ergon SME pro carbon má karbonový skelet i lyžiny.Hmotnost je relativně na dobré úrovni.Provedení je naprosto precizní.Polstrování je poměrně tvrdé,zhruba jako u nového Fizik Tundra.

17.2.2017

Ocelové šrouby M5x18 vyměněny za titanové,hmotnost představce Token MX 90mm po úpravě solidních 129g.

11.3.2017

Bajk je kompletní.Na spodní trubku nalepena protiprůrazová folie.

13.3.2017

Poladění asi nejlepšího šaltru od Sramu s top poměrem výkon/cena/hmotnost.Kladky nahrazeny SunRace SP 856 a všechy šrouby z oceli za aluminium.Hmotnost po úpravě 195g.

29.3.2017

Zadní odpružení maká efektivně,pokud se hodně silově nešlape do prudkých stojek.Tam je lepší přivřít kompresi na tlumiči do druhé polohy,eventuelně do té poslední.Ale i tak není tlumič a ani vidlice uzavřena natvrdo.Zřejmě ochrana tlumičů proti poškození.Zadní zdvih nastaven na 120mm(130mm původně).Při větším zdvihu se zadní stavba při shodném tlaku v tlumiči chová jako Cadillac.Testování s nejlepším poměrem komfort/záběr ještě proběhne.Felt s carbonovým rámem je do kopců línější než pevný AM Mrázek HT s tenkými ocelovými trubkami.Jízda na Feltu je ale zábavnější a většina malých překážek se dá přejíždět v sedě.Rychlost a jistota ve sjezdu je taky někde jinde.Na opačné straně je otázka servisu zadní carbonové kyvky a tlumiče.Spojovací tyč uložená na kluzných pouzdrech bude chtít pravidelnou péči.Ložiska čepů po sezoně čeká rozborka,vyjmutí prachovek,vymytí ložisek a namazání hustou vazelínou(zelená Motorex).Rám je solidně tuhý v torzi,hmotnost s tlumičem však atakuje 3kg.Došlo ke ztrátě spodní šroubu spojovací tyče,i po výměně a zelepení šroubu dochází k jeho povolování.Z dalších neduhů konstrukce je odlítávaní nečistot od zadního kola přímo na čepy zadní stavby.Geometrie rámu je povedená,i se 150mm zdvihem přední vidlice se dá vyjet do prukých stojek pokud síly stačí.Systém snižování zdvihu na vidlici 150/120mm je pro mně využitelný jen minimálně.Zbytečně komplikuje konstrukci vidlice a navyšuje jeji hmotnost(+75g).Sedlo Ergon vždy prvním usednutím připomíná kovadlinu,ale s narůstacím časem jízdy je jasně čitelný jeho dokonalý tvar.Problémy sedacích partií po jízdě jsou nulové.A to jsem zvolil dle tabulek S variantu místo M-kové.

18.4.2017

Domazání kluzných ložisek spojovacího ramínka Equilinku pomocí maznice Exustar,mazivo použito od Bike Worx lube star original po zhruba 20-ti hodinách provozu.

9.5.2017

Elixiry s plovoucími kotouči brzdí jako šlak i s obyčejnými organickými deskami Force,A2Z.U předního 180mm byly problémy s jeho křivostí.Osvědčil se postup při obrácení bajku hore koly,vyjmutí desek z třmene a dorovnání křivosti rovnákem Super-B na kotouče.Při nasazených deskách se nedařilo problém odstranit.Opět uvolněná hlava.Lehce volný spodní šroub představce.Utaženo na min 6Nm.Doplněn tmel 2x25ml do obou kol.Tlak drží,cca 1,75b je optimum.Nečistoty od zadní gumy se hromadí v prostoru zadní stavby,ta bude po sezoně podrobena pečlivému servisu.Zejména kluzné části Virtual linku čeká kompletní rozborka a valivé ložiska hlavních čepů výměna maziva.Zde po perfektním vyčištění dojde k namazání velmi hustou vazelínou proti vymytí,Motorex green.Přeci jen je zde rotace ložisek opravdu minimální.

29.10.2017

Letos najeto 1360km.Vše makalo na jedničku.Geometrie kola mi sedla perfektně spolu s dobrými jízdíními vlastnostmi.Desky Force zhruba v polovině životnosti.Proběhne rozborka tlumiče a vidlice.Na rozborku pedálů Zeray je třeba specifický tenkostěný trubkový klíč 7mm.Domazání kladek šaltru.Po sundání kazety s ořechem z DT 240 DBIS náby se ukázalo méně nečistot než u 1/3 méně jeté DT 350 DBIS.Výměna ocelových šroubou malé placky za titanové,úspora 2,5g.

8.11.2017

Rozborka dvou horních hlavních čepů zadní stavby.Nečistot minimum.Vyjmutí prachovek valivých ložisek odhalilo čistou vazelínu,doplněna nová.Chod čepů hladký.

14.11.2017

Během sezony probíhalo pravidelé domazávání kluzných ložisek spojovacího ramínka Equilinku pomocí maznice Exustar,mazivo použito od Bike Worx lube star original.Ale stejně mi to nedalo a celé ramínko jsem z kyvky vymontoval(2xM5 šroub).Po té je třeba vytlačit vnitřní ocelové čepy(2x).Z raminka se vyndají acetylové přírubové podložky(4x).Vše se řádně vyčistí isopropylem,hlavně útroby v ramínku okolo kluzných pouzder-DU Bushing 1008(4x).

20.11.2017

Novinkový Schwalbe Nobby Nic Evo TL-E SS, Addix SpeedGrip 26x2,35" s téměř 717g nahradí přední gumu(Nobby Nic Evo TL-E SS Trail star 26x2,35" 694g),která poputuje na Mrázka HT AM dozadu.Zadní Nobby Nic Evo TL-E SS Pacestar 2,25" (653g)bude na hrazen stejnou gumou,ale ve verzi Gate star(GSC),four cross(4x) s 639g.

 

 

 
 

 

 

Z DALŠÍCH WEBŮ

REKLAMA