Mrázek HT trail 2015-18
Bude to již třetí rám v pořadí.Tentokrát opět pevný rám na kotoučovou brzdu a 100(120mm) odpruženou vidlici s 15mm pevnou osou.Druhá levnější varianta by byla s nábama Sram x-9 a s vidlicí na klasickou 9mm osu.Samozřejmostí je cr-mo provedení Columbus Zona(Thron-spodní trubka)a geometrií na míru jako u předchozích rámů.Menší specialitka bude úchyt zadní brzdy na PM úchyt vměstnaný mezi zadní vidlici a horní vzpěru.Vedení lanek a bowdenů k měničům bude po spodní části horní trubky,které se mi zdá ohledně čištění nejpraktičtější.Navíc bude kompletní vedení měničů v plné délce bowdenů bez přerušení.Pár gramů navíc vyváží bezúdržbovost.Zadní vidlice by měla pojmout pneu o šířce 2,25".Rovněž posunuté spojovací můstky zadní vidlice a horních vzpěr by měly pobrat zadní kolo 650B(27,5").Hlava bude klasika ahead.Střed závitový BSA 68mm.Sedlový upínák bude součást rámu,na M5 šroub.Velikost rámu 20,5" bude doplňovat horní trubka s 625mm(horizontálně). Vařit se bude začátkem příštího roku.
1.10.2014
Menší tuning brzd Avid elixir 9 carbon.Sintrované desky vyměněny za organické Force na alu desce.Šrouby objímek brzdových pák (nerez ocel) vyměněny za titanové M5x25mm.Celková úspora 28g.Dalších cca 10g ubude po zkrácení brzdových hadic.Kotouče použiji Avid hs-1 160mm(190g pár),šrouby kotoučů titan M5x10 torx(16g) a šrouby třmenů rovněž titan M6x30mm(18g).Kompletní brzdy budou mít okolo 655g.
30.10.2014
Dorazily TI šrouby ke kotoučům (M5x10), k třmenům (M6x30) a hlava FSA Orbit mx.Z hlavních komponentů chybí kola,vidlice a rám.Z těch podružných řidítka,představec,sedlovka,brzdové kotouče,řadící bowdeny.
9.11.2014
Levé řazení Sram x-9 bude nahrazeno páčkou dálkového lockoutu Suntour.Úspora hmotnosti 70g.Další změna bude v použití přesmykače Sram x-9 s přímou montáží(1 šroub)přímo do sedlové trubky.Řadící bowdeny a lanka u obou měničů povedou od řadících pák přímo do měničů,nikde nebudou přerušeny.
14.11.2014
Dorazily kotouče Avid HS 1,smyk Sram x-9 a páčka lockoutu Suntour.
29.11.2014
Nedávno dorazil představec Kore xcd 100mm,dnes sem vyzvednul Suntour Epicon XC LO-RC 26(2014) s 15mm titanovou pevnou osou.Původní osa byla vyměněna za titanovou za mírný doplatek při úspoře přes 40g.Hmotnost vidlice s celým sloupkem a osou je 1730g.Vidlice byla původně nastavena na 100mm,po rezebrání sem změnil zdvih na 120mm.Změna zdvihu se řeší posunutím količku na táhle v levé(vzduchové)noze.Je možno volit mezi 80/100/120/140mm.Při té příležitosti sem vidlici lehce domáznul pod stíráky vazelínou na vidlice a do každé nohy nalil 10ml mazacího oleje.Na vzduchový pístek pro jistotu doplnil 2ml 90w oleje.Při tlaku 90PSI je délka vysunutých vnitřních nohou 125mm.Délka osa korunka je 500mm.Vidlici se po domazání znatelně zvětšil odtrh.
9.12.2014
Dorazila sedlovka Hylix carbon 27,2/400mm(179g).Skutečná délka 380mm.Objednány řidítka Giant Contact SLR Carbon MTB Riser 670mm(170g).
rám | mrázek(bulgaria cr-mo) 20,5“ (520mm) pm disc,dm fm | 2250 |
vidle | suntour epicon xc lo rc 100/120mm,15mm Ti axle | 1730 |
hlava | Fsa orbit mx,mortop carbon tc,alu bolt | 112 |
představec | Kore xcd 100/31,8+ti bolts+carbon spacer 10mm | 137 |
řidítka | Giant contact slr carbon riser 670mm/15mm rise | 168 |
gripy | sting foam | 40 |
řazení | sram x-9 trigger+ti bolts | 225 |
lanka+bow | stainleess shift,alligator full lenght | 115 |
brz.páky | Avid x-9 | 0 |
brzdy | Avid x-9,160mm hs-1 rotors,ti bolts,force alu pads | 680 |
smyk | sram x-9 DM+ti bolt M6x16 | 134 |
šaltr | sram x-9 mc | 203 |
sedlo | wtb silverado ti | 220 |
sedlovka | Hylix carbon 27,2/400mm,5mm offset | 179 |
upínák | vč.rámu | 0 |
kliky | sh xt 39/26t | 796 |
pedály | force mtb black+ti bolts | 294 |
řetěz | kmc x-9 93 105 links+conect | 265 |
kazeta | sh xtr 11-32z | 238 |
náby | dt swiss 350 DBIS 32h 15+5mm axle | 485 |
upínák | bbb bolt-on rear | 41 |
dráty+nip | dt sviss comp+alu squorx pro lock alu nipples+washers | 420 |
ráfky | dt swiss xm 401 32h | 845 |
pásky | nt | 15 |
duše | tmel nt 150ml+ventilky nt | 195 |
pneu | Schwalbe RoR 2,35" ss tlr pcs,RaR 2,25" dc kevlar | 1155 |
poznámky | xc lt,AM ht bike 2015 | 10942 |
13.12.2013
Kola budou komplety od DT swiss ve složení náby DT 350DBIS 32h 15+10mm osa,DT competetion dráty s pro lock alu squorx niply a podložkami PHR.Komplet doplní ráfky DT xm 401 s luxusní šířkou 22,5/27mm!Hmotnost celého setu se bude pohybovat okolo 1700g.
15.12.2014
Řidítka Giant slr carbon riser dorazily,hmotnost 168g,zvednutí 15mm.
31.12.2014
Potvrzeno,rám se bude vařit v únoru,stejně je potřeba napřed vyřešit kola.
3.3.2015
Náby DT swiss 350 DBIS dorazily.Provedení 32 děr,osy 15 a 5mm.Hmotnost páru 482g.Ráfky a výplet objednán.Chybí zatím rám.
6.3.2015
Dorazily ráfky,kompletní výplet a taky rám.Provedení rámu je opravdu luxusní,do detailu propracované.Hmotnost je pěkných 2250g.Použité trubky jsou made in Bulgaria.
7.3.2015
Bajk nahrubo seskládán.Zapleteno přední kolo,hmotnost 804g.Nahozen lońský Rocket Ron 2,35",na 22,5mm ráfku má pěkných 61,5mm!,doplněno 30ml NT tmelu.
9.3.2015
Bajk je téměř hotov.Kompletní zapletené kola mají 1740g.Zbývá pokrátit brzdové hadice,nasadit pedály a řetěz. Hmotnost kompletního bajku na závěsné váze je těsně pod 11kg.
10.3.2015
Bike je kompletní,hmotnost na váze pod 10,9kg,po doplnění tmelu bude na cca 10,95kg.
15.3.2015
První vyjetí,přední RoR 2,35" nafoukán na 1,75 baru,zadní RaR 2,25" na 2 bary.Vidlice Epicon na 90PSI.
18.3.2015
Epicon(xc lo-rc 2014) disponuje při tlaku 100PSI(95kg jezdec) parádní citlivostí a linearním krokem v cca 2/3 zdvihu.Regulace odskoku nastavena na 1/2.Regulace komprese v poloze (-),není důvod se ochuzovat o citlivost(navíc přidána olejovým mazáním) v lesních přejezdech.Při šlapání ve stoje se vidlice lehce houpe,ale není to nic tragického.Tuhost v krutu s 15mm osou bezpředmětná vzhledem k váze vidlice(1650g).Vidlice se tedy předvedla v dobrrém světle,uvidíme jak se ukáže po sezoním nájezdu.Menší flexe je cítit ze 100mm představce Kore.V rozbitých sjezdech je jistota 670mm řidítek někde jinde než s Manitou R7 MRD(1440g-5mm upínák),kola pod 1400g a řidítka 620mm.Výjezd s AM-kem(11kg) je ale trochu těžkopádnější než s ST-čkem,které s 10kg doslova letí,i pří mírném pohupovaní zadní stavby. Dovedu si tenhle AM bike představit v FS verzi se 120mm zdvihu zadní stavby,výjezdy by sice více bolely,ale pro mé ježdění by to byl ve sjezdu tank.Přední RoR 2,35" snake skin dobře těsní i s malým množstvím tmelu,zadní RaR performance tratil cca 0,5baru/den-doplněno 30ml NT tmelu.
5.4.2015
Přední desky Force organic alu plate po 240km nahrazeny původními sintrovanými.
6.5.2015
Nasazeno nové sedlo Fizik Tundra 2 mg.
7.9.2015
Domazání Epiconu řídkým olejem zespodu mezi kluzné pouzdra.Vidlice je solidně citlivá,ale nevyužívá celého zdvihu.Konkrétně max. 80mm.Tlak ve vzduchové komoře 90PSI,při nastaveném zdvihu 120mm,délka vysunutých nohou rovněž 120mm.Při nižším tlaku se automaticky sníží zdvih.Při posezonní rozborce zvažuju nastavit interně zdvih na 140mm a použít nižší tlak ve vzduchové komoře,kolem 80PSI.Zdvih tím spadne na 120-130mm,ale tím pádem by vidlice měla chodit více do zdvihu.Případná větší citlivost z kraje zdvihu omezí přivřená LSC na korunce.
4.10.2015
Letos najeto 1500km/100hodin.
6.10.2015
Proběhne upgrade pneumatik.Přední Rocket Ron 2,35" SS půjde dozadu, kde nahradí ojetý Racing Ralph 2,25" performance.Na jeho přední pozici nastupuje Nobby Nic 2,35" SS.Sice přibude hmotnost,ale taky se navýší pohodlí díky 2,35" gumám na obou kolech.Rovněž se zvýší trakce a zkrátí brzdná stopa díky trojité směsi pneumatik.
8.10.2015
Dorazil balík s pneu Schwalbe.Nobby nic 2,35" SS tlr easy evo váží 677g a půjde na přední kolo.Výška a velikost figur je mnohem větší než u původního Rocket Ronu 2,35" SS tlr evo s 589g,ten poputuje na zadní kolo a nahradí Racing Ralpha 2,25" dc kevlar s 563g.Výměnou pneu se zvedne celková hmotnost o 114g + pár gramů přidá tmel.U levnější verze Nobby Nicku ve verzi performance kevlar dc naváženo 586g(2,25") a 699g(2,35").
24.11.2015
Menší posezoní servis.Desky v brzdách na 50% materiálu po 1700km.Přední Avid sintr vyměněn na zkoušku za Sting BPC-44 organic s chladičem.
18.12.2015
Za letošek najeto 1716km.Rozborka pedálů Force odhalila čistou zelenou vazelínu,zřejmě Motorex.
Rozborka zadní náby DT swiss 350.Vazelína dosti špinavá.Vnitřnosti v pořádku.Po očistě,na doporučení týmového mechanika ozubení namazáno YARROW Racing Suspension vazelínou.
Desky drží,jsou zhruba v polovině,řetěz KMC taky.Příští rok se vymění pneu.
22.12.2015
Ohledně obutí mám v plánu variantu na přední kolo verzi trail star a pace star na zadní.Pneu samozřejmě Schwalbe Nobby nic 2,35" SS.
29.12.2015
Proběhne výměna předního kotouče Avid HS-1 160mm za 180mm verzi.Redukce bude zřejmě A2Z.Šrouby se použijí titanové M6x40 taper head.Uvedená úprava přidá cca 50g na hmotnosti.
4.1.2016
Rozborka vidlice,vyčištění vnitřku,vypláchnutí obou vnějších nohou servošamponem.Vnitřek téměř čistý,v levé noze šedý olej způsobený otěrem hliníkových částí.Tlumicí část ponechána v původním stavu od výrobce,tlumení i zavírání šlape na 100%.Ze vzduchové komory pod horní víčkem vyjmut žlutý token 35mm vysoký(11,5g).Vidlice při stejném tlaku(90PSI) jde líp do zdvihu.Více ale ukáže jízda.Token původně sloužil pro zvýšení progresivity chodu vidlice,ale já požaduji progresivitu snížit.Mezi pouzdra nalito 2x15ml řídkého mazacího oleje a na vzduchový pístek doplněno 5ml 90w oleje.Chod vidlice bez výhrad,vůle v pouzdrech nulová po 1716km.
5.1.2016
Schwalbe Nobby Nic 2,35" SS trail star již brzy dorazí a půjde na přední kolo.Na zadní přijde identický kousek v pace star verzi s tvrdší směsí.
rám | mrázek bulgaria tubes cr-mo 20,5“ (520mm) pm disc,dm fm | 2250 |
vidle | Sr suntour epicon xc lo rc 120mm,15mm Ti axle | 1740 |
hlava | Fsa orbit mx,mortop carbon tc,alu bolt | 112 |
představec | Kore xcd 100/31,8+ti bolts+carbon spacer 10mm | 137 |
řidítka | Giant contact slr carbon riser 670mm/15mm rise | 168 |
gripy | sting foam | 40 |
řazení | sram x-9 trigger+ti bolts | 225 |
lanka+bow | stainleess shift,alligator full lenght | 112 |
brz.páky | Avid x-9 | 0 |
brzdy | Avid x-9,180/160mm hs-1 rotors,ti bolts,f-sting+vent,r-force org(al pad) | 745 |
smyk | sram x-9 DM+ti bolt M6x16 | 134 |
šaltr | sram x-9 mc | 203 |
sedlo | wtb silverado ti | 224 |
sedlovka | Hylix carbon 27,2/400mm,5mm offset | 179 |
upínák | vč.rámu | 0 |
kliky | sh xt 39/26t | 794 |
pedály | force mtb black+ti bolts | 294 |
řetěz | kmc x-9 93 103 links+conect | 262 |
kazeta | sh xtr 11-34z(970) | 244 |
náby | dt swiss 350 DBIS 32h 15+5mm axle | 482 |
upínák | bbb bolt-on rear | 41 |
dráty+nip | dt sviss comp+alu squorx pro lock alu nipples+washers | 419 |
ráfky | dt swiss xm 401 32h,no stickers | 839 |
pásky | nt | 20 |
duše | tmel nt 120ml+ventilky nt | 165 |
pneu | Schwalbe NN 2,35" TLE,SS,trail+pace star | 1377 |
poznámky | xc lt,am ht bike 2016 MK | 11206 |
6.1.2016
Avid HS-1 180mm 136g(160mm má cca 97g)Ashima AU-31 adaptér PM-PM 20 mm 6,5g(bez šroubů a podložek).Šrouby se použijí také delší.Záměna původních M6x30 2x(9g) na M6x45 horní a M6x40 spodní(12g).Hmotnostní nárůst upgradu 49g.
13.1.2016
Schwalbe Nobby Nic 2,35" ss tle evo Trail star 700g,deklarovaných 680g.
Schwalbe Nobby Nic 2,35" ss tle evo Pace star 677g,deklarovaných 670g.
15.3.2016
Zkušení jízda potvrdila lineárnější chod vidlice Epicon,ze které byl vyjmut žlutý elastomer z víčka vzduchové komory.Tlak ve vidlici zvýšen z 90 na 100psi.
4.6.2016
Výměna zadních desek Force organic al,vydržely pěkných 2805km,trojku by určitě daly.Nahrazeny levnými TOP xp-296 s ocelovou deskou.
23.6.2016
Nová zadní pneu Schwalbe NN evo tlr ss 2,35" pace star+doplněno 75ml NT tmelu
12.7.2016
Proběhne testování beznosičové brašny Author SuMo(375g) a hliníkové sedlovky Author ACO SP-11 27,2/400m(346g).Brašna pojme necelé dva kilogramy materiálu,zbytek(elektronika,hygiena) půjde do malého Lidl batohu na záda.
8.8.2016
Test brašny Author SuMo,bezproblémová funkce,na sedlovce o ní ani nevíte.
31.10.2016
Letos 2806km.Ohlý šroub měniče,patka,pokřivené dráty-následek namotaného šaltru ve výpletu pří akci MTB Jeseníky srpen.Rozborka ořechu DT swiss 350,vyčištěno isopropylem,krom špíny vše OK.Desky Sting s chladičem vydržely celou sezonu,ač moc nebrzdily.Zadní A2Z polosintry po cca 1700km ještě OK.Oboje budou nahrazeny organikama s příměsí mědi na alu desce.Brzdy bez problému,promazaní pístků brzdovou kapalinou.Zpět přijde karbonová sedlovka.Vidlice si zaslouží rozborku-vůle v pouzdech nulová.
6.11.2016
Bike kompletně rozebrán.Komponenty putují na jiný rám.Dočasně.
10.12.2016
Bike bude opět složen zřejmě v původní sestavě.Na dovolené a vícedenní expedice v neznámém terénu se osvědčil pro svoji jednoduchost a spolehlivost.
7.2.2017
Vyměněny poškozené dráty v zadní kole,nalepena nová páska.Zbývá natáhnout nové řadící bowdeny.
30.5.2017
Nasazen nový řetěz TAYA nove-91 na letitou(2004) xt kazetu z 760 řady.Doplněno 2x50ml NT tmelu do obou kol.
28.10.2017
Letos 923km,řetěz Taya vytažen na 132,7mm,proklamovaná životnost nic moc..Čínské desky za 50,-kč pár brzdí srovnatelně jako Force a A2Z, jsou tak v polovině života.Dosti opotřebena je velká pila 39z Aerozine po 5445km( za tři sezon).Bude nahrazena TA specialites se 38z.
9.1.2018
Naskytly se mi precizní převodníky od italské garážovky PMP.Navíc v atypickém rozměru 23z(23g) a 37z pro rozteč 64 respektive 104mm.Nabízí se varianta s převodníkem TA 38z a PMP 23z.Potom do extremních stojek PMP 37z a shimano xt 22z.Rozdíl patnácti zubů je funkčně bez debaty.Viz rozdíl šestnácti zubů u silničních kompaktů.
20.3.2018
Po cca 5500km je velká pila Aerozine 39z relativně ojetá,zvažuji výměnu spolu s malou SH XT 24z výměnu.BBB 38z na pozici velké,malá bude stejně jako materiál rámu železná,konkrétně SH deore SLX 24z,eventuelně SH deore 24z.
1.4.2018
Set klik XT zhrubnul o 36g ,na 830g vč.BB..Překvapilo mně téměř minimální opotřebení malé SH XT placky 24z.Řetěz nasazen KMC x-9 93 se startovní délkou 132,3mm.