Toulky po ČR

11.8.-Česká Lípa-Kolín/VM-Vid,133km/750m.

Celkem  1451km/76,5h/21000m převýšení.

21.10.2015 Úvod

Tohle jsem plánoval už hodně dávno.Letos začátkem roku na to padlo definivní rozhodnutí.Bylo třeba zvolit bajk na kterém pojedu.Starý zimák sem zavrhnul,je sice lehčí,ale nechtěl sem nic riskovat.Bytelné kola byly doma,zbývalo koupit pneu a to osvědčené Schwalbe Marathon.Dále sem od jara na pracovním bajku testoval brašny Ortlieb,které se rovněž osvěčidly.Nosič sem použil od Sport Arsenalu.Nakonec padla volba na bytelný rám Fort s vidlicí Bareš,obé v oceli a bez připomínek záruka spolehlivosti.Osazení Sram x-9,sh lx,slx,brzdy avid sd-7,převody 3x8 uzavírájí celý komplet.Všechny šrouby byly pro jistotu zajištěny zalepením proti povolení.S kolem nebyl jediný problém,na příště bych jen kazetu 11-28z vyměnil za skládanou 12-28z(12-30),11z pastorek mi byl k ničemu i s 42z převodníkem a pneu 26x1,5".Poslední co bych vyměnil tak klasické rohy za nějakou ergo verzi,možná i spolu s gripy.

1.den-1.8.2015

Budíček v 6:00h.Rychlá snídaně,nesnídaně.Po 7 h vyrážím a hned za barákem mne vítá  výživný kopec Spina s min.15% stoupáním na dvou kilometrech.S 23kg bikem to nejede a překvapivě sázím malou 22z pilu k 28z zadnímu pastorku.Přehoupnu se přes kopec a je to lepší,fičím z kopce přes Valašskou Bystřici,Bystřičku.Až do Jablůnky je to v klidu.Za ní na Hošťálkovou opět do kopce a začíná se oteplovat.Následuje Kašava,Držková,Lukov.Zanedlouho jsem ve Zlíně.Z něj chvíli hledám správný směr na Březnici,to je opět solidně do kopce.Dále projíždím Bohuslavicemi a Březolupy.Přes Jarošov(pivovar)vjíždím do Uherského Hradiště.Z Hradiště přes Kunovice pokračuju  do Ostrožské Nové Vsi.Dělám mini pauzu ve zdejších lázních.Po menší pauze přes Uherský Ostroh a Moravský Písek vjíždím do Bzence.Už od rána zde plánuju pauzu na oběd v osvědčené hospůdce u nádraží s výborným pivem Kněžihorským.Je odpoledne a do cíle chybí necelá půlka dnešní trasy.Venku je pravé léto,teplota šplhá k 35°C ve stínu.Z Bzence se má cesta ubírá přes Vracov a Rohatec do Hodonína.Do Břeclavi je to kousek.Mám žízeň a jsem unaven z horka a najetých kilometů.V Břeclavi dělám zaslouženou pauzu po zhruba 170km a dávám si místní pivo.Dnešní nocleh mám zajištěn a do místa ubytování je to kousek.Do penzionu v Hlohovci dojíždím okolo 19:00.Chvíli se ještě zdržím venku,pak už ale sprcha a spát.Za dnešek ujeto pěkných 180km.

2.den-2.8.2015

Opět vstávám v 6:00 dle plánu.Balím věci a vyrážím.Nakupuji v místním obchůdku potraviny na celý den.Začíná pršet a doslova leje skoro hodinu.Využívám toho a na zastávce bus si dopřávám bohatou snídani.Po dešti vyrážím přes Sedlec do Mikulova.Je stále zataženo.Voda je citít ve vzduchu.V Mikulově dělám malou přestávku a pokračuju přes Březí a Nový Přerov do Hevlína.Kopíruju moravsko-rakouskou hranici a chvíli opět leje jak z konve.Ještě že mám 100% nepromokavé brašny a blatníky.Přes Dyjákovice a Tasovice pokračuju do Znojma.Kilometry dobře naskakují díky rovinatému profilu.Ve Znojmě jsem byl vloni,proto se zde taky nezdržuji.Projedu centrem a za ním odbočuju směr Hradiště.Projedu vedlejšími silničkami  Mašovice,Podolí,Lukov,Horní Břečkov a zastavují v osvědčené hospůdce u Švestků v Čížově.Při obědě řeším cíl dnešní cesty.Šlapu přes Onšov do Vranova nad Dyjí.Pár zastávek na focení a už sem opět v sedle.Celý den je zataženo,přes 20°C.Z Vranova to střihnu přes Zálesí a Dešov do Jemnice.Původně sem plánoval se ubytovat zde,nakonec pokračuju až do obce Dešná.Začíná pršet.Naštěstí se podaří v obci sehnat ubytování,je sice velmi skromné,ale teplá voda a čistá postel je k dispozici.Za dnešek ujeto 142km.

3.den-3.8.2015

Dnes opět budíček v 6:00 a okolo 7:00 start.Neprší a začíná svítit slunce.Šlapu přes Županovice,Písečné,Slavětín do Slavonic.Zde v poloprázdném historickém centru snídám.Cíl dnešní trasy nemám zatím stanoven,plánuji dojet někam k Novohradským horám.Po snídani směřuji k České Kanadě.Dojedu až k hradu Landštejn.Počasí se po deštivém včerejšku umoudřuje.Přes Klášter vjíždím do Nové Bystřice,která je zajímavá místní úzkorozchodnou železnicí.Z Bystřice směrem k Třeboňsku potkávám mraky cykloturistů všech věkových kategorií.A taky docela bloudím,ale nejsem sám.GPS přístroj nemám,tak se orientuju jen podle mapy v telefonu.Nakonec se mi ale podaří konečně darazit do Staňkova.Původně sem plánoval zde poobědvat.Nakonec si v odpoledním vedru dám akorát místního Regenta a pokračuju dále.Po malém občerstvení pádím směr Suchdol až k Novým Hradům.Před nimi dělám malou pauzu.Dojíždějí mně dva bikeři.Házím s nimi řeč.Nakonec zjišťuji že jsou oba z Jablůnky(Zlínský kraj).Chvílí jedeme spolu,já mám v plánu navštívit obec Žumberk a ochutnat jeho pivo.Loučíme se,oni pokračují do Českého Krumlova.Já odbočuju směr Žumberk,pivo nakonec neochutnám a tak pokračuju dále.Mám docela hlad,bidony jsou prázdné,vedro k zalknutí.A k tomu kopce.Vidím to na ukončení dnešní etapy v nejbližším městě.Sjíždím z kopce a dole pode mnou jedno vidím.Jsou to Trhové Sviny.Zastavuji u první hospody.Před ní stojí dva povědomé bajky.Odkládám svůj a uvnitř sedí bajkeři z Jablůnky.Dám si kvasnicové Svijany a prohlašuji že zde je můj dnešní cíl cesty.Oni jedou až do Českého Krumlova,kde mají zajištěn nocleh.Loučíme se podruhé a naposled.(Jednoho z bajkerou sem potkal opět koncem léta).Ptám se servírky na možnost ubytování ve městě.Přesouvám se k penzionu v centru.Opírám stroj a u vchodu potkávám číšníka.Ptám se na volný pokoj.Během deseti minut sem ubytovaný,pomáhá mi i s brašnami až na pokoj.Prostě profesionál ve svém oboru!Navíc se zde i vaří a na čepu je Budvar 12°.Ani nemám sílu jít ven na zahrádku,uvnitř je chládek a přítmí.Po večeři opět brzy ulehám.Dnešek byl náročnější.Ujeto 137km.

4.den-4.8.2015

Opět vstávám jako v minulých dnech.Dnešní etapa bude náročnější než předchozí,aniž bych to dopředu tušil.A k tomu vedro,kopce a zřejmně nasbíraná únava z předchozích dnů.Ale chuť pokračovat mně neopouští.Přes Velešín do Českého Krumlova se jede poměrně dobře.V Krumlově dělám pauzu na focení,stojí to opravdu za to.Z města pokračuju kolem Vltavy a uhýbám doprava na Větřní.Venku je minimálně 30° ve stínu a přede mnou kopec s neskutečným sklonem.Ten odhaduju větší než 12%.Šplhám na 22/28z a vůbec to nejede.Pauzu dělám v následující obci Světlík.Nakupuju potraviny a vodu.Vychlazený lahváč je odměnou na vypocené "litry" v předchozím stoupání.Hned se mi jede líp a přes Blatnou sjíždím do Frymburku.Přede mnou se rozprostírá Lipno.Mám radost,že sem se v relativně krátkém čase(za 3,5 dne)dostal až na okraj Šumavy.Cíl dnešní cesty zatím neřeším,při pohledu na vodní hladinu mně to lákalo si zaplavat.Zvažoval sem že Lipno objedu ze strany od státní hranice.Ralita je ale jiná.Přes Černou v Pošumaví pokračuju do Horní Plané.Krajina je nádherná,profil výživný.Stále nahoru a dolů.Prakticky zastavuji jen na focení a drobné občerstvení z vlastních zásob.Cesta se dále ubírá přes Želňavu,Volary,Lenoru.Čeká mně dnešní poslední kopec a to Kubova Huť.Nahoru dojíždím docela solidně stržený.Vedro je i v 1000m n/m.Už vím že mne čeká jen 10km sjezd do Vimperku a pohledat nějaký nocleh.Sjezdík je odměnou za vyčerpávající dnešní etapu.Ve Vimperku se mi rychle podaří najít místní minipivovar.Vcházím dovnitř a zjišťuji,že dnes je sanitární den.Nakonec vše dobře dopadlo a odvážím si vzorek 11° ležáku.Sjíždím do místního parku a vychutnávám si ten skvělý mok.Mimo to zde chytám wifi a hledám ubytování.I to se mi nakonec zadaří najít a s paní domácí dokonce smouvám cenu.Mám k dispozici celé přízemí rodiného domu,vše prvotřídně uklizené a čisté.Ke snídani se můžu vybrat z pěti druhů káv a čajů.K večeru ještě vyrážím do centra na něco teplého do žaludku.Nakonec skončím v nenápadné zapadlé hospůdce se dvěma stoly na zahrádce.Na jídlo volím českou klasiku-řízek z krkovičky.K pití volím Dudáka 11° a Krále Šumavy 13°.Dlouho se ale nezdržuju a brzy padám do postele.Dnešek mi dal solidně zabrat a nalel sem 131km.

5.den-5.8.2015

Opět časně stávám,snídám a první cesta směřuje do potravin ve Vimperku.Po nákupu proviantu na cestu si to šlapu po hlavní směr Zdíkov.Opět je to jak jinak do kopce.Na kopci odbočuju doleva a stále nahoru pokračuju přes Paseku a Šindlov do Borové Lady.Je tu příjemný chládek což vítám po včerejším horkém dni.Přehoupnu se přes Knížecí Pláně a dostávám se až k pramenu Vltavy.Potkávám mnoho cykloturistů.Děsí mně zdejší zdevastované stromy.Dneska mám v plánu lehce spočnout a zkončit v Klatovech.Z Borové Lady pokračuju na Kvildu a ochutnávám výborné pivo v místním pivovaru.Jedno z nich se jmenuje Galapetr 14°,podle postavy z Krále Šumavy.Dlouho se nezdržím a už zase šlapu,ve výškách nad 1000m je příjemně a dobře se jede.Horskou Kvildou jen projedu a fíčím nekonečným sjezdem přes Zhůří,Svojše do Rejštejna.Místy je to až nezáživné,ale nahoru bych to nechtěl dnes šlapat.Za Rejštejnem mne čeká další solidní kopec a pak sjezd do Kašperských Hor.Jsem tu po pěti letech.Po krátkém focení odjíždím a zase stoupám ku hradu Kašperk.Ten míjím a pokračuju přes Nezdice a Podmokly do Sušice.Na náměstí se chladím zmrzlinou.Cesta za městem je  opět výživná.Vedro je spalující.Voda v láhvích dochází a rezerva v brašně má snad 50°C!Pozřu nakonec i tu.Zatím sem jel přes místa,na kterých se byl nebo jimi projížděl.Od Kašperku je to pro mně velká neznámá.O to víc sledoju mapu.Ze Sušice to šněruju přes Kolínec,Čihaň a Mochtín do Klatov.K vůli solidní únavě volím penzion na kraji města.Majitelé jsou celkem překvapeni že přijíždím na kole.Po ubytování a sprše vyrážím do centra.Hledám nějakou solidní hospůdku.Končím na náměstí a dávám si Plzeň a pizzu.Tu sem nějak špatně odhadnul,asi k vůli velkému hladu.Dostávám půlmetrové kolo.Nakonec mám 1/4 ještě ke snídani.V protější hospůdce vidím že čepují pivo z Koutu na Šumavě,ale opravdu nevím kam bych ho nalil.To ještě netuším že ho zítra ochutnám,ale nebude to zadarmo.Ještě se lehce projdu a mířím k penzionu.Nakonec si ještě sednu s majiteli a dám si Gambrinus nefiltrovaný.Zajímá je odkud vlastně jedu a kam mám namířeno.Pan domácí mě ještě ráno vyprovází před penzion a přeje mi štˇastnou cestu.Dnes to bylo zatím nejvýživnější.Najeto 118km.

6.den-6.8.2015

Brzy ráno opět vyjíždím a směřuju Do Nýrska přes Janovice nad Úhlavou.Ráno se jede příjemně.Někde za Nýrskem se cesta začíná pěkně zvedat.Pokračuje to až do Svaté Kateřiny.Nejedu rovně k hraničnímu přechodu,ale odbočuju doprava na Fleky,Líščí,Pláně,Všeruby.Jsem stále blízko hranice,kde bylo kdysi mnoho vesnic.Dnes zbyly jen cedule.Z Všerub přes Maxov,Spálenec pokračuju do České Kubice.Zde dělám malou pauzu a Nakupuju vodu a jídlo na cestu.Pokračuju dále už lesníma silničkama a nepotkávám skoro nikoho.Je tu liduprázdno,v lese příjemný chládek a možnost schlazení se v potoku a dobrání vody.Mým cílem je vyšplhat na nejvyšší kopec českého lesa-Čerchov(1041m).Je to opravdu pěkný záhul.Ale na vrcholu mně čeká odměna v podobě piva z Koutu na Šumavě.Z vrcholu sjíždím opatrně,cesta je místy dosti mizerná.Dále jedu směr Lísková,Nemanice,Vranov,Mnichov do Poběžovic.Dnes už mám okolo 100km v nohách a tak si za cíl dnešní cesty dávám městečko Bor.Přes Houstoň a Stráž zanedlouho přijíždím do Boru.Asi hodinu jezdím po městě,protože nabídky ubytování vyhodnocené telefonem neexistují.Zvažuju co dál.Únava je značná.Na náměstí se ptám na volný pokoj v hotelu,ale cena je úplně mimo mísu.V zapadlé hospůdce si dávám pivo a přemýšlím co dál.Čas je relativně dobrý,proto usoudím že se zmáčnknu a pojedu dalších skoro 30km do Tachova.Po hodině a půl dorážím do města.Scénář se opakuje.Ubytování žádné,jen samé herny a jiné hrůzy.Zase skoro hodinu jezdím po městě.Nakonec se mi podaří ubytování najít.Je to sice bída,ale cena celkem ujde.Na večeři jdu dnes hodně pozdě.Ale stála za to.Dnešek byl opravdu těžký,najeto 149km.Navíc sem se vůbec nevyspal,venku byl hluk do ranních hodin.

7.den-7.8.2015

Ráno opět klasika,ale vyrážím později a měním taktiku.Stanovím si cíl dnešní trasy a sháním ubytování.Brzy se zadařilo,dneska skončím v Aši.Tím pádem mám klid celý den a večer celý strhaný nemusím nic řešit.Z Tachova mě to táhne k hranici směr Halže,Ždˇár.Dnešní horskou prémii vidím v kopci Dyleň(940m).Místy šlapu po lesních chodníčkách a někdy i pěšky vedle kola.Na vrcholu není nic zajímavého.Dole pod kopcem dobírám ledovou vodu do lahví.Jedu celkem dost z kopce a přes Mýtinu a Hrozňatov se dostávám do Chebu.Pojezdím chvíli po mětě,dám si jedno od žízně a mizím cyklostezkou z města kolem vodní nádrže Skalka.Přes Klest,kolem hradu Seeberg a Poustku vjíždím do Hazlova.Solidní hospůdka u cesty je ideální místo na oběd.Přes Výhledy a Nebesa je to do Aše co by kamenem dohodil.Užívám si pozdní letní odpoledne.Jsem v Aši a hledám penzion.Daří se a zdravím se majitelkou.Bydlím ve starém domě,je tu příjemný chládek.Ubytování je sice obyčejné ale vše čisté a uklizené.Večer vyrážím do centra na něco k jídlu,pití a taky se porozhlédnout po městě.Ještě pro jistotu domazávám řetěz,vydržel nešustit přes 900km.Dnešek byl proti předchozímu dni odpočinkový.Najeto 97km.

8.den.8.8.2015

Spalo se mi opravdu výborně,v noci byl absolutní klid.Nabuzen energií proto brzy vyrážím.Cíl dnešní cesty mám stanoven,pojedu do Ostrova,městečka pod Jáchymovem,nocleh mám rovněž zajištěn.Z Aše směřuju k Trojmezí až do Hranic v Čechách.Jedu po liduprázdných pohraničních signálkách s výživným profilem.Povrh je v katastofálním stavu.Bolí to jak cestou nahoru tak i dolů.V Hranicích nakupuji palivo na cestu a mizím za hranicí v Německu.Na první odbočce uhýbám doprava,ať nejedu moc do vnitrozemí.Silnice jsou zde perfektní a řidiči velmi ohleduplní.To samé musím říct o českých řidičích.U nás na moravě je to katastrofa(místy).V Adorfu točím opět doprava a přes Bad Brambach vyjíždím ve Vojtanově.Odtud to střihnu přes Skalnou do Plesné.Profil trasy je dosti zvlněný.Krajina velmi zajímavá.Z Plesné pokračuji přes Luby do Kraslice.Celý den je vedro,uvítal bych něco k pití.Z Kraslice mne čeká výživný stoupák na Bublavu.Míjím krušnohorský pivovárek,ale ten je zavřený.Ujedu sotva pár metrů a u cesty je penzion s hospůdkou.Kynšperský Zajíc 12° mají napsáno na ceduli u vchodu.Neváhám ani minutu.Sedám si do stínu a majitel mi přináší pivo.Tentokrát nezůstanu u jednoho.Mok je výborný,ale čas kvapí proto se loučím a pokračuju směr Bublava a dále na Přebuz.Velké horko a drsné stoupání mne nutí si udělat pauzu,chladím se proto v potoku s ledovou vodou.Krajina mi připomíná Šumavu,akorát tady chybí davy turistů,což mi vyhovuje.Z Přebuzi šlapu přes Vysokou Pec do Nejdku.Začínám mít docela hlad,proto přes Děpoltovice zajíždím k Velkému Rybníku.Je tu minipivovar a vaří se tu.K místu ubytování to mám už jen kousek.Obědvám zde a  zkouším místní pivo.Beru si nakonec i vzorek s sebou.Po obědové pauze objíždím celý rybník a přes Hroznětín a Kfely vjíždím do Ostrova.Penzion nacházím na kraji města.Zdravím se s majitelkou.Zděluje mi že sem další cyklista.Dva borci na vedlejším pokoji jsou dokonce taky z valašska,konkrétně z Valašských Klobouk.Na uvítanou si dáváme domáci slivku z vlastních zdrojů.Po týdnu navíc rapidně měním svůj večerní plán.Jdeme posedět večer do města,kde nás čekají další bikeři.Venku se parádně sedí do hluboké noci,obsluha restaurace nás doslava vyhazuje po půlnoci ze zahrádky.Nastěstí trefíme v noci zpět na penzion.

9.den-9.8.2015

Ráno vstávám později.Loučím se s kamarády a s domácími.Vyrážím hrubo po desáté hodině.Večerní cíl mám stanoven a ubytování rovněž zajištěno.Plán sem musel ale maličko pozměnit.Původně sem chtěl pokračovat směrem na Ústí nad Labem.Ani po hodině telefonování se mi nepodařilo zajistit v této lokalitě nocleh.Měním tedy plán a směřuju více do vnitrozemí.Že mne čeká nejdelší stoupání v životě s nejtěžším kolem(23kg)zatím ani v nejmenším netuším.Přes Ždár stoupám cyklostezkou po bývalé železnční trati do Jáchymova.Je to tady výživné.Kladu si otázku jak si zde počínal strojvedoucí vlaku,když sklon trati byl místy až 50‰.Trať byla navíc klasická bez ozubnice a  zrušena v roce 1957.Vyjíždím v Jáchymově a fotím.Stoupák stále pokračuje.A kromu vedro.Jsem vděčný za malý převodník.Ani za městem si neodpočinu.Solidně se trápím.Už vidím Boží Dar.Zatahuje se.Teplota padá a to mi hraje ho karet.Projíždím horským městečkem které má zajímavou architekturu.Mne ale čeká ještě pár kilometrů na vrchol Klínovec.Dobývám horu ve výšce 1244m.Tachometr mi ukazuje 20km od penzionu v Ostrově,prakticky stále do kopce.Nahoře je příjemně,dělám pár fotek a potom se přes  sjezdovku spouštím do Loučné pod Klínovcem.V restauraci u státní hranice si dávám oběd.Přede mnou je Německo s Kurortoberwiesentahlem a nad ním se tyčí Fichtelberg.Tam ale snad někdy jindy,až zavítám do Krušek na více dnů.Já pokračuju do Vejprt a to stále z kopce.Malá prohlídka města a nádraží.Pak už valím přes Černý Potok,bývalou obcí Rusová,Výsluní,Křimov do Chomutova.Město profičím prakticky bez zastavení.Mám taky solidní krizi z horka,tady mne čekají jen roviny a vedro.Ubírám se obcemi Údlice,Blažim,Havraň a dnes definitivně končím v Líšnici.Penzion ve kterém mám dnes ubytování dlouho nehledám,je na kraji obce.Dojíždím prakticky na sucho.Sedám si do stínu v zahrádce a dávám si několik piv.I když nejsem příznivec nejmenovné značky,je výborně natočené a chutná jako nikdy.Venkovní teplotu tipuju nad 30°C.Poměrně dlouze vedu řeč s domorodci,pozdě večeřím.Nakonec se jdu ubytovat,následuje sprcha a brzy do postele.Dnes najeto 101km.

10.den-10.8.2015

Budím se do horkého rána a řeším cíl dnešní cesty.Opět se nedaří najít ubytování v příhraničí.Nakonec se spokojím s ubytováním v České Lípě.Je sice trochu mimo plán,ale co se dá dělat.Proto přes Volevčice a Postoloprty šlapu to Loun.Dneska to vypadá na solidní pařák.Navíc se pěkně kumuluje únava z předchozích dnů.Někde za Louny potkávám cykloturistu a ten mi radí směr cesty.Tak jedeme nějakou dobu spolu.Doprovází mně někam za Libochovice.Odtud mám i jedinou svoji fotku s pozadím hradu Hazmburk v pozadí.Protože sem dnes ošidil snídani,tak v Lovosicích zastavuji na oběd.Po něm vyrážím směr Terezín,kde  se maličko zdržím.Pak směřuju do Litoměřic.Za městem kupuju v hotelu vzorek místního piva.Pokračuju přes Úštěk,Kravaře,Zahrádky do České Lípy.Dnes bylo snd největší teplo,tuším že ve městě padl rekord 37°C ve stínu.Penzion nacházím brzy.Ubytovávám se a napřed jdu do sprchy se pořádně schladit.Pak si sedám do přítmí restaurace a hned se dávám do debaty s místními.Zajímá je odkud kam jedu a jak snáším extrémní teploty.Po vydatné večeři jdu do postele.Dnes najeto 119km.

11.den-11.8.2015

Ráno se mi opět nedaří najít ubytování dle plánu,proto se rozhoduji střihnout to na vlak do Kolína a s ním potom dojet do Valašského Meziříčí.Tím celou akci krátím o jeden den.Z České Lípy jedu kolem Máchova jezera do Doks.Míjím hrad Bezděz a taky Mladou Boleslav.Zastavuju až v obci Vlkava,kde se dopuju 2x0,5L Kofoly ať se mi jede lépe.Kolem měst Nymburk a Poděbrad se taky jen protáhnu.Někde před Kolínem si dávám na benzince ještě litr Kofoly.Už sem ve městě a hledám vlakové nádraží.Čekám asi dvě hodiny pak konečně nasedám do klimatizovaného vlaku.Dle zdělení průvodčí sice klimatizace prý moc nefunguje,ale mě to vůbec nepřipadá.K večeru se dostávám do Valmezu.Odtud to mám domů lehce přes deset kilometrů.Stavuju se cestou na menší občestvení a za tmy dorážím domů.Dnes najeto 133km.

Nakonec vše dobře dopadlo.Nemuselo být takové vedro,které mi ubíralo sílu.Taky oblečení sem mohl mít o třetinu méně.Trochu mě mrzí poslední dny,kdy sem musel měnit plán cesty k vůli ubytování.Za zvážení stojí přibalit si spacák a karimatku.Možná bych příště uvítal jednoho až dva lidi do týmu.Tak třeba někdy jindy.