Jdi na obsah Jdi na menu
 


Mrázek HT road 2012-20

15.12.2014

Po téměř tříletém provozu biku Mrázek HT 12 v SS verzi sem se odhodlal upgadovat ho na více převodů.Volil sem osvědčené komponenty.Šaltr sram x-9 sc,kazeta sh xt 11-36(10),řetěz kmc x-93 10,řazení sh slx(660) 10 pouze pravé.Celek funguje precizně,krok řazení i šaltru je stejný 1:1.Prozatímně nasazen převodník 32z,nahrazen bude speciálem od Absolute Black 34z.Kompletní bike zatíží váhu necelými 9,1kg.

rám mrázek columbus zona 20,5“ (520mm) 1955
vidle exotic rigid carbon 445 (sl.220mm),ti bosses 887
hlava aerozine black+alu bolt 97
představec syntace f-99+kcnc hollow spacers(3,5,10mm) 117
řidítka use atom flat 135
gripy velo foam 19
řazení sh slx 10.speed+ti bolts 123
lanka+bow nerez+jagwire 130
brz.páky sh xtr 166
brzdy avid sd 7+alu,ti bolt,nut+BBB tube 347
smyk    
šaltr sram x-9 sc 203
sedlo vertu 175
sedlovka thomson elite layback 27,2/410mm+ti hardware 277
upínák vč.rámu 0
kliky truvativ stylo+absolute black 32(34)T 585
osa sunrace 107mm 266
pedály exustar pm-25+ti bolt 271
řetěz KMC x-9 93 10 105 links+konector 248
kazeta sh xt 11-36 10.speed(11-13-15-17-19-21-24-28-32-36) 338
náby sh xtr 415
upínáky Bolt-on ti black 43
dráty+nip dt revo 303
ráfky Sun elq21 787
pásky rubena+ventilky 110
duše tmel notubes 130
pneu schwalbe RaR 2,1" tlr pcs 936
poznámky  

9063

25.10.2015

Konečně je na trhu dostupná kazeta s velkým rozsahem 11-42z 10.speed Sunrace-ms-3-11-42t-10.speed-steel-lr10-champagne-steel-lr.

6.1.2016

Zadní měnič už je taky doma.Deore XT M8000 GS  273,5g.Díky kazetě,  šaltru a možném prodloužení řetězu dojde k navýšení hmotosti o cca 200g.Zvětší se ale převodový rozsah o převod 34x42z.

8.1.2016

Po menších problémech je vše nahozeno a seřízeno.Zádrhel byl v mírně atypické patce na rámu.Kompletní  bike se vejde do 9,3kg.

4.1.2018

Radikální přestavba biku z MTB na ROAD(fitness) verzi.Většina stěžejních komponentů zůstala,změnily se hlavně kola,z 26" MTB přechod na 28" road.Rám neobsahuje navářku na kotoučovou brzdu,tudíž jsou na v-brzdách použity adaptéry pro posunutí brzdových špalíků o cca 1" nahoru,25mm pneu se vejdou s rezervou.Díky tomu je možno střídat 2 páry kol,mezi rámy Mrázek a RB.Převody zvoleny 2x9 (44/32-11-23).Hmotnost biku okolo 9kg dle zapletených kol.

rám mrázek columbus zona 20,5“ (520mm) 1955
vidle exotic rigid carbon 445 (st.220mm),ti bosses 887
hlava aerozine black+alu bolt 97
představec syntace f-99+kcnc hollow spacers(3,5,10mm) 117
řidítka use atom flat 135
gripy sting foam 19
řazení sram x-7 3x9 260
lanka+bow nerez+jagwire 130
brz.páky sh xtr 166
brzdy avid sd 7+alu,ti bolts+nuts +litepro adapters 409
smyk Sh deore lx+ ti bolt 136
šaltr sram x-9 ss 203
sedlo vertu 175
sedlovka thomson elite layback 27,2/410mm+ti hardware 277
upínák incl. frame 0
kliky TruVativ Fived 175mm,Sh deore XT 44/32T 700
osa sunrace 107mm 266
pedály exustar pm-25+ti bolt 271
řetěz KMC x-9 93 10 107 links+konector 260
kazeta Sram 11-23T+token lr+11.speed spacer 185
náby Bitex RaF+R 16 32h 340
upínáky Bolt-on ti black 43
dráty+nip CN spoke aero 424 64x + CN alu nipless 330
ráfky RMX alcyon 32h no stickers 861
pásky maxxis fly weight 44
duše rubena 166
pneu Tufo calibra 25mm 486
poznámky   8918

6.5.2019

Na zadní nábě Bitex RAR 16 vyměněna levá koncovka M10x130 za M10x135mm.Cena je velmi lidová.Navíc se povedlo lépe docentrovat zadní kolo do 135mm zadní stavby.Ráfky Remerx Alcyon jsou sice levné a lehké(430g),ale centrování při použití lehkých drátů je celkem peklo.Přední kolo je ještě OK ale ráfek zapletený na zadním kole se zřejmě nepovedl.V místě spoje je značně tuhý,tím pádem se přepínají dráty.Jednou z možností je přepletení na ráfky DT R460.Ty by měly mít stejné ERD jako Alcyony.Plus pro Dt je větší vnitřní šířka 18mm,větší tuhost ráfku a TLR kompatibilita.

10.10.2019

Dorazily DT swiss R460,622x18mm,32děr s 460g.V zimě se bude zřejmě přeplétat.

30.10.2020

Ráfky stále leží v dílně,přes zimu to snad zmáknu a na kola obuju Schwalbe Pro one 30mm dopředu a One 28mm dozadu.Samo že duše se už nevrátí.

17.12.2021

Dnes během přestávky při výkonu povolání jsem si uvědomil,že mám značné resty co se týče materiálu a jeho uvedení do provozu.Přepleteno přední kolo z Remerx Alcyonu na DT R460.Pokud se přiloží ráfky k sobě a špice se přehazují postupně po jedné,práce je hotová za chvíli a odpadá provlíkání drátu pod dalšími.

19.12.2021

Ráfky přepleteny,přední kolo 740,5g a zadní 850,5g.