Jdi na obsah Jdi na menu
 


RB RR 2016-18

Původní rám Cannondale CAAD 7 se odporoučel po deseti letech do věčných lovišť.To byl důvod celou silničku zmodernizovat.Volba rámu padla na českého výrobce.Rovněž se změní vidlice za celokarbon.Řidítka a sedlovka budou také karbonové.Dále přijde nová hlava,představec a omotávka.Na repasi čekají kola Mavic Ksyrium elite(2002),ořech zadní náby má značnou vůli.Jinak jsou kola v pořádku,ráfky nemají náznak probrždění a kontrola neodhalila ani prasklinu.Po ocelových rámech změna za hliník ale opět hand made.

19.10.2015

Rám je ve výrobě,nový kokpit objednán.

22.10.2015

Dorazily řidítka Bontrager carbon (177g),představec Kore xcd 120 s ti šrouby(144g) a omotávka Ritchey pro cork (70g).

4.11.2015

Rám dorazil,RB RR brutal finish 62cm,vč. stavěcích šroubů lanek měničů a plastovým smykem pod středovou spojkou váží 1505g.Perfektní práce!

14.11.2015

Vidlice Felt 1.1 carbon UHC je doma.Včetně sloupku 320mm má 351g.

24.11.2015

Smyk Shimano 105 fd-5700 34,9mm po výměně za Ti šrouby,hmotnost 100g.

28.11.2015

Stavba pokračuje,dorazily šrouby do převodníků,sedlová objímka,koncovky bowdenů,bowdeny,lanka,hlava a expander.Objednána karbonová  sedlovka.Čekám na titanové upínáky kol.Vše nahrubo složeno.Zkrácení karbonového sloupku vidlice pomocí pilového plátku Super-B TB-1161A proběhlo zcela bez problému.

11.12.2015

Dorazily titanové upínáky na 4mm inbus.Proběhla úprava v podobě zkrácení os,přilepení koncovek na 4mm inbus vysokopevnostním tmelem a nakonec namazání závitu měděnou pastou proti oxidaci.Hmotnost páru na váze solidních 34g.

13.12.2015

Řeší se pedály X-pedo thrust nsx.

30.1.2016

Objednán Hubdoctor na repasi ořechu zadní náby.

4.2.2016

Nainstalována sedlovka Trigon carbon 27,2/300mm se 177g.Je doplněna redukcí Shaman 27,2/30,9mm s 42g.S menším průměrem přibude více pohodlí,kterého díky rámu nejspíš nebude nazbyt.Proti Cannonu má RB kratší zadní stavbu(pneu 23mm je od sedlové trubky vzdálena méně než 5mm) a celkově větší průměr trubek.Zadní stavba navíc postrádá profilaci.Pedály X-Pedo thrust nxs zatíží kliky solidními 229g.

5.2.2016

Dnes dorazil z LA Hubdoctor.Instalace proběhla hladce.Po rozborce zadní náby jsem z ořechu vyloupnul původní kluznou vložku a nalisoval přiloženou distanční hliníkovou .Pak následovalo lisování ložiska 6705 pojištěného tmelem.Přiloženým přípravkem jsem upravil tělo náby na optimální průměr.Gola klíčem 17 jsem sundal prachovku ořechu a provedl výměnu druhého ložiska,původní se sice točilo hladce,ale mělo značnou vůli.Západky ořechu  jsem pokapal řídkým syntetickým olejem(Mavic doporučuje sice minerál) a složil celou nábu.Vše se točí hladce,při kývání za 27z pastorek je cítit malinká vůle.Pro srovnání u DT swiss 350 je vůle cítit taky,i když menší,Shimano XTR(970) má větší vůli než DT swiss.Novatec D712SB je proti tomu absolutně bez vůle.Pokud by se zvětšovala,přilepím ložisko lehce k tělu náby středně pevnostním tmelem,aby nedocházelo k posuvu vnitřního kroužku ložiska po hliníkovém těle náboje. Kolům Mavic Ksyrium jsem dal šanci,ikdyž byly zřejmě vyrobeny v roce 2002 a k dnešku mají najeto cca 30.000km.Hmotnost silničky se mi podařilo snížit pod 8kg(celkem -250g),ale o tu mi tolik nešlo.Z původní silničky Cannondale R1000 CAAD 7 zakoupené v roce 2006 zůstaly pouze kliky s převodníky a zapletené kola.

RB jsem volil z důvodu prakticky stejného materiálu(Alcoa) a navíc tahle česká značka ve mně vždy vzbuzovala obdiv.

10.2.2016

Hotovo.Dnes nasazena omotávka.Hmotnost i s pedály 7950g na závěsné váze.

7.2.2016

Převodník 53z je po cca 35tkm solidně opotřeben.Bude nahrazen TA Specialites Alizé 53z(102g real),malý 39z je relativně zachovalý,bude vyměněn rovněž za TA Specialites Alizé,ale s 38z(31g real).

Dále dojde ke změně obutí za bezdušové provedení Schwalbe pro one.

21.5.2017

Nasazeny nové pily TA 53/38z a nový řetěz KMC x-9 93.

3.10.2017

Po  jarních neúspěších se podařilo nahodit bezdušové Schwalbe na kola Ksyrium.Problém nebyl ani tak s poměrně úzkým 13mm ráfkem,kdy ventilek zavazel patkám pneu.Hlavní příčina je ve vnitřním otvoru pro ventilek,který má průměr okolo 10mm.Bezdušový ventilek s hranatou základnou hůře těsnil a pneu se nedařilo nahodit ani pomoci vzdušníku.Pomohlo základnu podložit ústřižkem z hrubší duše.Ještě lepší bude použít ventilek s kruhovou konickou základnou např. originál Stan's No tubes.

22.10.2017

RB dostane na příští sezonu druhý pár kol v sestavě s náboji Bitex,ráfky Remerx Alcyon a výpletem od CN spoke.Hmotnostní úspora bude cca 200g oproti kolům Mavic Ksyrium.Obutí bude Tufo Calibra plus 25mm.

22.11.2017

Letos 3199km.Na příští rok přibude druhý pár kol.

26.11.2017

Servis kol Mavic Ksyrium Elite(2002).Těsnění ořechu DH vyměněno,po očistě útrob náby namazáno minerálním olejem.Nahození bezdušových pneu(Road tubeless) Schwalbe Pro One 25mm.Při tlaku 6,5baru šíře na 13mm ráfku 25,5mm.Tlak drží i bez tmelu,použit bude NT klasika nebo race verze.Ventilky použity originály od NT s kulatou základnou.Nasazena letitá kazeta Sram R9 12-26z.

5.12.2017

Doplnění 2x50ml NT tmelu do pneu.Zadní kolo se chytlo,předek mírně uchází.Několikeré dofoukání,protočení a protřepání bylo provedeno,ze zkušeností s MTB.Test po vodou neodhalil  ztrátu vzduchu.Provozní tlak bude cca 6,5baru.Limit pneu je 7,5b.U těchto kol mi jde především o pohodlí  a grip.

5.4.2018

Test bezdušových pneu prokázal velmi solidní pohodlí,drnčení lanek a vibrace celého kola prakticky zmizely.Otázku valivého odporu po cca 50km je těžké posoudit.Jezdím raději delší trasy přes 200km a tam mi přínos pohodlí přijde efektivnější,než přenos na pedál a vibrace spolu s odskakujícím zadním kolem. Tlak v pneu se pohybuje okolo 7barů,únik vzduchu je po jízdě minimální,pro případ defektu vozím v dresu lahvičku NT tmelu 60ml.Na škodu nebude sada knotů na opravu a rezervní duše.

Verze s bezdušovýma kolama.

rám RB RR 620 brutal finish 1505
vidle Felt 1.1 carbon UHC monocoque(257mm st.) 332
hlava Aerozine XH 808 A+expander XHEXPEN 114
představec Kore xcd 120+ti bolts,5mm carbon spacer 146
řidítka Bontrager xxx carbon 440mm 177
omotávka Ritchey pro cork+light ends 60
řazení+bp Sh ultegra dc 9.sp. 499
lanka+bow Aligator,stainless,alu Quaxar ends 160
brzdy Bontrager speed limit+ti hdw 271
smyk Sh 105 5700+ti bolts 100
šaltr Sh dura ace 10.sp. 183
sedlo Fizik arione kium 243
sedlovka Trigon carbon 30,9/300mm ti bolts+shaman 27,2/30,9mm 219
upínák Mortop spc 272 34,9 mm ti bolt 17
kliky Sh ultegra 175/53-39z,Mortop bolts aluminium 660
osa Sh ultegra octalink 232
pedály X-pedo thrust nsx 245
řetěz KMC x-10l 244
kazeta Sram R9 12-26z 214
zapletené kola Mavic ksyrium elite+hubdoctor 1775
upínáky Cactus bolt on ti 31
pásky - 0
duše tmel notubes 2x30ml+ventilky NT 87
pneu Schwalbe pro one tubeless 25mm 493
celkem  

8007