Bílý kámen-VVP Libavá 2011

29. 3. 2011

Poprvé jsem na této akci byl s bráchou v roce 2007.Letos bych tam měl zavítat nejspíše po čvtvrté.Klasicky se pojede s koly vlakem do Olomouce,pak už na kolech proti proudu Bystřice do Smilova.Vjedeme do Vvp,něco najezdíme a vyjedeme  v Klokočůvku u Oder.Odtud to je domů po silnici 50km,nebo kratší varianta nahoru přes kopec na vlak do Hranic na Moravě.Pojede se asi ve třech až čtyřech lidech.Delší varianta dá kolem 150km.

1.5.2011

Ráno vyrážíme před půl sedmou po mokré silnici na vlak do VM.Je zataženo,ale neprší.Ve VM čekáme na vlak a na dalšího kolegu,který se ani neozval,že nepojede.Další se omluvil,že má něco jiného.Nastupujeme do vlaku a nakládáme kola.Za hodinu jsme v Olomouci,prší a je zataženo.Pro si sedáme ve vestibulu vlakového nádraží na presso a něco sladkého.Po chvilce se ke stolku připotácel nějaký chlapík a vypráví nám pohádku o tom,že nemá peníze a potřebuje se dostat do Prostějova.No rozkecal se pěkně,ale neuspěl.Odchází naštvaný a za chvíli se chlubí,jak vymámil dvacku z nějakého mladíka.Venku stále jemně mrholí,ale už nás nebaví čekat a proto vyrážíme.Jedeme směrem na Velkou Bystřici,Hlubočky a Hrubou Vodu.Místy lije jak z konve.Proto zastavujeme v Hrubé Vodě v hospůdce u Supa.Chvilku sedíme venku,ale nakonec vlezeme dovnitř,kde se topí v kamnech.Stvrdneme tu snad hodinu a půl.Pak opět za mírného deštíku pokračujeme dál a u přes Smilov do VVP.Vyškrábeme se do kopce,všude mokro a bahno.Ale potkáváme poměrně dost lidí.Kolega na kopci zjišťuje že ztratil brýle.Tak čekám nahoře a on se pro ně vrací.Nakonec je našel.Stále prší a my najdeme útočiště u rybníku s bufetem.Ohříváme a sušíme se u ohniště.Nechápeme,že poměrně dost cyklistů jezdí v takovém počasí kompletně v krátkém.Přijíždíme do Města Libavá a konečně přestává pršet.Hospoda je narvaná a proto jedeme dále do Staré Vody.Zde se chvíli zdržíme a odjíždíme přes kopec směr Oldřůvky.Jedeme hodně lesem,všude bahno a mokro.Již z dálky slyšíme dunění.Je to každoroční technopárty na Hadince.Raději to tu profičíme a vyjíždíme v Klokočůvku.Tady se taky nezdržujeme a na oběd zastavujeme v Odrách v penzionu u Zdeňků.Jídlo,ceny a obsluha na úrovni.Z Oder bez zastavení šlapeme až do Zašové,kde si dáme jedno závěrečné a okolo půl deváté jsme už oba doma.Počasí bylo nejhorší,za tu dobu co tu jezdím.Ale překvapil nás poměrně velký počet lidí.Naštěstí propršela jen půlka trasy,tak to nebylo tak nejhorší.Podruhé se letos koná akce v srpnu,tak si ji možná zopakujeme.