Cyklodovolená na Šumavě 17.8.-24.8.2010 (493km)

24. 8. 2010

17.8.Příjezd

V úterý vstáváme časně ráno a to již ve 2:50h.Lehce snídáme a po půl čtvrté vyrážíme na kolech do VM.Na zádech vezeme poměrně těžké batohy+jednu brašnu na nosiči.Jedeme po cyklostezce,ta je místy osvětlena.Po čtvrté hodině jsme ve VM a na vlakovém nádraží zajiš´tujeme rezervace pro přepravu kol do stanice Vimperk.O půl páté již sedíme ve vlaku směr Hranice na Moravě.V Hranicích přesedáme na rychlík,který nás doveze do Kojetína.Do Brna jedeme autobusy,protože zde probíhá výluka.V Brně sedáme na další rychlík,se kterým se svezeme až  do Strakonic.Ve Strakonicích přesedáme naposledy a vystupujeme ve stanici Vimperk.Dnes jsme ve vlaku ujeli něco kolem 550km.

Nasedáme na kola a začíná jemně pršet.Poseděli bychom i v nějaké hospůdce,ale jsme domluveni s majitelem penzionu,že dorazíme do půl čtvrté.Tak tedy i přes mírný deštík šlapeme obtěžkáni batohy a já navíc brašnou na nosiči.Kopec před námi je nehorázný,snad 6km stále nahoru.Nakonec se vyškrábeme na vrchol a pomalu stejný sklon má i sjezdík do obce Zdíkov.Před obcí uhýbáme doprava a přes menší stoupáček sjíždíme do Žírce.Zde máme sjednáno ubytování.Je to spíš osada s dvaceti baráky.Zdravíme se s majitelem a ubytováváme se.Venku přestává pršet a tak se vydáváme zpět do Zdíkova na večeři.Paní v restauraci je příjemná a dovoluje nám si dát kola téměř až ke stolu.Po večeři zase šlapeme přes kopec zpět do Žírce,na kopci začíná znova pršet.Snad se to počasí již zítra umoudří.Za dnešek máme 30km.

18.8.Horská Kvilda

Ranní počasí nevypadá nic moc.Venku je zataženo,ale neprší.Kolem 7:30 už sedláme kola a jedeme do Zdíkova.V potravinách kupujeme snídani+něco na cestu.Batohy už naštěstí sebou nemusíme tahat,jen já vezu brašnu na nosiči.Ta má navíc integrovanou pláštěnku.Stoupáme kopcem nad Zdíkovem stále výš a výš.Projíždíme Masákovou Lhotou,Novým Dvorem a dojíždíme až na Zadov.Ačkoliv se nám zdá,že s narůstající výškou je tepleji,je to přesně opačně.Na Zadově je okolo 11°C.Ze Zadova šlapeme přes Jezerní Slať  na Horskou Kvildu.Je to obec s nejnižší průměrnou teplotou u nás.V zimě padá rtuť teploměru až pod -30°C.Počasí se nahoře začíná kazit,a proto se schováváme v hospůdce,kde nakonec i obědváme.Zdržíme se tu snad tři hodiny.Odjíždíme i přes mírné mrholení,které opět přechází v deštík.Proto opět hledáme útočiště.Tentokrát je to cukrárna na Kvildě.Je tu plno turistů,naštěstí místo k sezení se taky našlo.Po hodidce cukrárnu opuštíme,dělám nějaké foto obce.Je nám ale zima,proto odjíždíme pryč.Stále jemně prší,sjíždíme z cca 1100m přes Borovou Ladu směrem k Vimperku.Jsme pěkně prochladlí,proto uvítáme občas i mírné stoupání k zahřátí organismu.Dorážíme do Vimperku,už je nám docela teplo.Taky jsme spadli o nějakých 300m a konečně přestalo pršet.Lehce se tu zdržíme a šlapeme kolem zámku nad městem směrem k penzionu.Využíváme i červené turistické značky,protože na hlavní cestě je velký provoz.Po 18:00h dojíždíme na penzion,dnes jsme ujeli 62km.