Jeseníky mtb 31.8.-1.9.2011 181km/3150m.

25. 9. 2011

Jako každoročně (v rámci tradice od roku 2002)jsem chtěl vyrazit do Jeseníků alespoň na jednu noc.Tahle akce se letos povedla nečekaně a téměř na poslední chvíli.Kolegové z práce si chtěli někam vyrazit na kolech,ale nevěděli kam .Dal jsme jim tedy osvědčený tip do mých oblíbených Jeseníků a ubytování zajistil kde jinde než u Mirky a Manfreda v penzionu Mirei.

Kolegové jedou do penzionu autem,já tradičně vlakem.Vystupuju na Ramzové a sjíždím do Jeseníku.Zde si dáváme sraz a nakonec zajdeme i na oběd.Pak odjíždíme do penzionu.Chvíli se tu zdržíme a po krátké poradě vyrážímě směr Vidly do Karlovy Studánky.V ní se zdržíme cca hodinku,dáme si něco k jídlu a pití.Omrkneme lázně,vodopád ochutnáme kyselku.Čas nás tlačí,proto vyrážíme zpět.Na penzionu následuje sprcha,večeře a nějaké to pivo.Zvažujeme jakou trasu zvolíme zítra.V plánu je samozřejmě Praděd.

Dnešek je pro mne i dnem odjezdu.Původně jsem chtěl jet s kolegy na Praděd a pak se vrátit do penzionu pro batoh s věcmi a dále na vlak do Jeseníku. Nakonec to dopadlo jinak.Vyšlápneme si cca 10km stoupání do Červenohorského sedla.Dále nás čeká terénní cyklostezka na Švýcárnu,kde se stavujeme na lehké občerstvení.Jsem tu po deseti letech po druhé.Po malém zdržení šlapeme nahoru na Praděd.Cestou jsme domluveni,že pojedu z Pradědu přímo na vlak do Zábřehu a nebudu se vracet zpět do penzionu..Dorážíme na vrchol Pradědu a jdeme na jedno do restaurace.Já se nemůžu přiliš dlouho zdržovat,musím včas stihnout poslední rozumný spoj ze Zábřehu do Valmezu.Po dvou kouscích se proto loučím a fičím dolů.Celá trasa je prakticky z kopce,za necelé dvě hodiny jsem v Zábřehu.Stíhám se ještě stavit na jídlo,domů dorážím kolem desáté večerní.