Jeseníky road 4.-6.7.2015,533km/8400m.

6. 7. 2015

1.den 204km/3375m Rožnov p.R.,Praděd...

2.den 135km/3225m ČHS,Dlouhé Stráně...

3.den 194km/1785m Ramzová...

4.7.2015

První den s kolegy z Beskyd Bike.Závěr prvního dne již sám a nocleh v penzionu Mirei v Domašově u Jeseníku.

Z Rožnova p.R. vyrážíme okolo 6h ranní.Jede se svižně směr Valmez kde se k nám připojují další členové týmu.Pokračujeme směr Lešná,Palačov,Jeseník n/O do Oder.Zde se po menší prodlevě připojuje poslední silničář .Svištíme dále do Jakubčovic a Vítkova.Tady už to mírně stoupá,cíl dnešní trasy už je za Vítkovem na dohled.Na Praděd je to asi 65km.Máme dobré tahounya na špici a proto tempo nepovoluje.Já se dopředu moc necpu,jako jediný jedu s batohem,který má navíc okolo 4kg.Míjíme Svatoňovice a sjíždíme ke Kružberku,děláme foto a doplňujeme energii.Pokračujeme částečně po kostkové cestě směr Hořejší Kunčice,Bohdanovice,Leskovec.Zde nám dva jezdci mírně zakufrovali,chvíli čekáme ale pak jedeme dále bez nich.Vjíždíme do Bruntálu a jako v loni děláme pauzu na čerpací stanici.Zde už jsme všichni pohromadě.Tady už jsme opravdu v horách a kopec přes Rudnou je v tom vedru docela výživný.Někteří to celkem hrotí,ale já si šetřím síly.Menší odpočinek nás čeká při sjezdíku do Malé Morávky.Dále přes Hvězdu na Praděd je to stále do kopce.Tady už jede každý za sebe.Jede se mi relativně dobře a na Ovčárnu dorážím třetí z šeti lidí.Fotím a čekáme na ostatní.Pak už relativně pohromadě stoupáme na Praděd.Následuje vrcholové foto.Po menším přiobléknutí valíme dolů,defakto až do Malé Morávky na oběd.Volíme restauraci Kovárna jako loni.Máme najeto asi 135km.Po vydatném obědě nás čeká výjezd směr Rudná kde se loučím se zbytkem týmu,který jede zpět do RpR.Já odbočuju směr Andělská Hora do Vrbna p.P.Po té mne čeká poslední dnešní kopec Vidly přes který sjíždím do Domašova.Mám ještě dostatek času,proto si dám menší kolečko po Jeseníku abych dorazil dnešní dvoustovku.Z Jeseníku se lehce vyjedu kolem říčky Bělá do Domašova.Zde v penzionu Mirei je moje základna.Po sprše následuje večeře a pivo Holba.Vedro je i večer,které místní nepamatují.Jdu brzy spát,zítra to bude opět záhul.

5.7.2015

Druhý den přes ČHS(nahoru na Dlouhé Stráně) do Rýmařova a Vidly do Jeseníku.Převýšení solidní,pivo v malých minipovarech taky.

Ráno okolo deváté vyrážím z penzionu a čeká mně zhruba 10km výjezd na Červenohorské sedlo.Na vrcholu potkávám,jak později zjišťuji nějaké cyklisty.Jedou sice v autě,ale informují mně že cesta do Koutů je rozkopaná,ale dá se po ní sjet.Pokračuju dolů,místy jedu krokem téměř 10km.Předemnou je výživný výjezd na horní nádrž Dlouhých Strání.Jel sem tu naposledy na horáku v roce 2010 ale směrem od rašeniště Skřítek.Stejnou trasu jako dnes sem absolvoval v roce 2001.Tempo nahoru nehrotím,batoh sice vezu ale jen s foťákem,nářadím atd.Jede se mi oněco lépe než včera na Praděd,nejtěžší je to až nahoře pod nádrží.Nahoře je příjemně,pofukuje větřík a je tu poměrně dost lidí.Dělám pár fotek a sjíždím dolů,směrem do Loučné nad Desnou.Na oběd zastavuju v pivovárků Bravůr.Plný energie se ubírám přes Filipovou na Maršíkov.Pak mne čeká výživný táhlý kopec ze Sobotína na Skřítek.Ač sem vyjížděl s plnýma lahvema,tak mi stejně v kopci dochází voda.Ta je navíc brzy v tom vedru téměř nepitelná.Kopec stále nekončí,pot ze mě lije a voda není.Nakonec se na mně štěstí usmívá a dobírám vodu z pramene někde u Klepáčova.Míjím sedlo Skřítek a parádní snad 10km sjezdík do Rýmařova.Je odpoledne a čas je dobrý.Na malé osvěžení se stavuju do pivovárku Excelent v Rýmařově.Odtud pokračuju přes Moravici,Malou Morávku,Karlovu Studánku a Vidly až do Jeseníku.Nezapomenu se zastavit v minipivovaru Lichwitz v Jeseníku,jehož majitel je spolužák mého kolegy z práce.Dívím se že tu téměř nikdo není.Venku je obsazen pouze jeden stůl a uvnitř v příjemném chládku sedím sám.Asi stále neumíme ocenit kvalitu dobrého piva.Na velkoplošném TV sleduji MS MTB a to je příjemné zakončení dnešní etapy.Dlouho se nezdržuju a odebírám se na penzion.

6.7.2015

Třetí den skoro dvoustovka domů.Vedro hlavně mezi Šternberkem a Olomoucí.Super pivo v Branné,oběd za Olomoucí taky neměl chybu.Lipnický Svatovar sem taky nemohl minout.Poslední doplnění tekutin ve Veselé Svijanským Mázem 11°.

Opět okolo deváté hodiny vyrážím,ale dnes opačně směrem na Jeseník.Ten ale míjím a stoupám přes Lipovou Lázeň na Ramzovou.Vedro už je od rána,opět mám na zádech plný(4kg) batoh.Pod vrcholem měním preventivně teplou vodu v bidonech za ledovou.Z Ramzové to pěkně fičí dolů,místy si ale máknu v krátkých stojkách.Z Ostružné pokračuju do Branné a stavuju se na jedno v pivovárku na Kolštejně.Je sice dopoledne,ale cítím že dnes bude opět značný deficit co se tekutin týče.Cesta je dále z kopce,až za Jindřichovem uhýbám na Pusté Zibřidovice a Žárovou a tadya pěkně stoupám.Překulím se přes kopec valím přes Rapotín do Šumperku.Tady pod horama je znatelně větší vedro.Mám v plánu ujet 100km a potom zastavit na oběd.Je to boj,projíždím Novým Malínem,Hrabišínem,Libinou,Šumvaldem,Dlouhou Loučkou,Pasekou,Komárovem a Šternberkem.Vedro je pekelné,nepotkávám žádná auta,natož někoho na kole.Dělám jednu minipazu pod stromy abych se domazal opalovacím krémém.Cítím že se začínám připalovat.Už sem opět bez vody,ale cestou ze Šternberku nakonec zastavuju v Dolanech před Olomoucí na na oběd.Zdržím se poměrně dlouho.Po obědě se moc neženu a valím přes Velkou Bystřici,Pěnčice směr Přerov.Ten projedu jen okrajem a cyklostezkou Bečva se dostávám přes Hranice do Valmezu.Nezapomenu se zastavit v Lipníku ve Svatovaru.Z Valmezu je to domů už kousek,jedno si dám ve Veselé a fičím domů.

Za tři dny pěkných 533km a 8400m nastoupáno.Teploty se pohybovaly přes 30°C.