Moravský kras 7.-9.7.2011

10. 7. 2011

7.7.2011

Na letošní červenec jsme vybrali k prozkoumání Moravský kras a okolí.Opět využíváme vlaku a spolu s koly se dopravujeme do Vyškova.Odtud je to jen kousíček k privátu,v Kašparovském dvoře.Ubytujeme se a vydáváme se směrem do Drnovic.Silnice směrem do Ježkovic je uzavřená,proto děláme menší objížďku kolem Opatovické přehrady,šlapeme cyklolostezkou "Srdcem jižní moravy",která nás dovede do Ruprechtova.Jsme bez tekutin proto hledáme nějakou hospůdku.Zadaří se nám v nedaleké vesničce Podomí,v hotelu Vrchovina.Jak se později ukázalo,bylo to za celou dovolenou nejlepší místo k doplnění energie.Prvotřídní obsluha,kvalitní jídlo,káva a taky pivo(Bohemia Regent pivo Petra Voka,13°,speciál,řezané,polotmavé).Dokonce dostáváme slevu 30% na jídlo.V neposlední řadě je hotel umístěn v klidné lokalitě s výhledem do krajiny.Po vydatném obědě se ubíráme přes Krásensko,Lipovec,Rostání.Zde se zatahuje obloha a začíná poprchat.Pokračujeme proto do kempu Baldovec.Po chvíli přicháží slejvák,který trvá bezmála hodinu.Přestává pršet a my se přes rozmáčenou louku vydáváme do Holštejna.Dojet až k jeskyním se nám dnes už nepodaří,je docela pozdě.Proto se vracíme opět přes Lipovec do Podomí.Zde setrváme asi hodinu a sjíždíme přes Ježkovice do Drnovic.Zde se ukazuje,že jsme ráno nemuseli dělat objížďku,protože cesta byla uzavřená jen na 300 metrech.Z Drnovic už dojedeme jenom do privátu.Ujeli jsme necelých 80km/2100m nastoupali.

8.7.2011

Ráno sjíždíme k vlakovému nádraží do Vyškova.Počkáme si na rychlík a s ním se dopravíme do Blanska.Odtud už šlapeme přímo do Moravského krasu.Cyklostezka vede podél říčky Punkvy.Míjíme Skalní mlýn,Punkevní jeskyně,Sloupsko-šošůvské jeskyně.Přes Ostrov u Macochy přijiždíme k Macoše.Zaráží nás vybírání vstupného u horního můstku.Odjížíme pryč a pokračujeme přes Vilémovice do Jedovnice.Zde zastavujeme na oběd.Po obědě si objedeme rybník Olšovec a naše cesta směřuje přes Kotvrdovice a Senetářov do Podomí.Tady si opět uděláme malou občestvovací pauzu.Sedí se tu parádně,je pravý letní podvečer.Odjíždíme poměrně pozdě,ale cesta už bude pouze z kopce.Na privátu jsme po deváté večer.

9.7.
Třetí den odjíždíme domů.Vyrážíme brzy,okolo půl osmé.Sjedeme do Vyškova a pokračujeme do Ivanovic na Hané,Nezamyslic,Křenovic,Bezměrova a Kroměříže.Tady jsme zhruba okolo poledne.Porozhlédneme se po městě a nakonec tu i obědváme.Teplota šplhá ke 30°C.Původně jsme chtěli nastoupit spolu s koly do vlaku a dojet až do Valmezu,ale nakonec pokračujeme dále po vlatní ose.Pokračujeme po cyklotrase č.5033 přes Hulín,Holešov a zastavujeme v Dobroticích na zmrzlinu.Po menší přestávce jsme opět v sedlech a přijíždíme do Bystřice pod Hostýnem.Zde si počkáme na vlak,který nás doveze do Valmezu.Odtud nás čeká jen kratší cesta po vlastní ose domů.

Během třech dnů nám to dalo bezmála 240km za pěkného letního počasí.