Okolo Libavé mtb 145km

Letos již po šesté vyrážím na bajku po hranici libavského vvp.Do VM dojedu po vlastní ose a odtud již tradičně rychlíkem do Olomouce.Vystupuju z vlaku,zapínám gps a ubírám se směrem na Velkou Bystřici,Hlubočky.Chvíli jedu pěšinkami,chvíli po asfaltu.V Hlubočkách kupuji v sámošce nějakou energii na cestu.Neustále jedu proti proudu řeky Bystřice a kolem železniční trati Olomouc-Krnov.Projíždím Hrubou Vodou.Cesta už je v horší kvalitě,posléze se mění v pěšinu.Před skálami Malý Rabštejn slezám z kola,beru ho na rameno a podél skal ho vynáším nahoru.Zdejší úsek je nejetelný ani jedním směrem.Pozoruju horolezce,neměl bych odvahu lozit po skále.Zhora ze skal je pěkný výhled,dole je tábořiště dále pak železniční trať.Od skal šlapu kašpárka 22/30z a vyjíždím na kopec.Teď musím zase dolů,v lese je mokro,slizké kameny taky na jistotě nepřidají.Není důvod riskovat a proto slézám z kola a část jdu pěšky.Tady opravdu moc lidí nechodí.Kousek popojedu a zase stojka na lehký převod.Opět dolů a kořeny které se nedají přejet.Snaším bajka a posléze nasedám.Ještě jednou do kopce a potom už rovina,ale zato ve dvoumetrovém porostu.Vjíždím do Domašova nad Bystřicí.Projíždím obcí,stavil bych se i na jedno,ale hospada je zavřená.No nic,stoupám asfaltovou cestou a sjížím v Norbečanech.Potraviny jsou zde opět zavřené.Tak jedu zase do kopce,kolem větrné elektrárny nad Guntramovicemi.Nakonec se zmáčknu a s prázdými bidony projedu i Budišov.Koupit něco k pití se mi daří až v potravinách v Čermné.Odtud fičím z kopce po asfaltce a uhýbám vlevo na lesní cestu.Míjím koupaliště a dětský tábor Hadinka.Zanedlouho se napojuji na trasu Oderské Mlýnice.Těším se na lesní singlíky,ale co nevidím.V lese přede mnou traktor,hrne před sebou hlínu a kameny.Z půlmetrové stezky je dvoumetrové oraniště-singlík je místy v ........Jsem celkem naštvaný,část nejpěknějšího úseku je fuč.Poznávám závěrečný kopec před koncem závodu OM.Sjíždím do Klokočůvku a skoro hodinu sedím v bufetu a doplňuju béčka.Po čase se ubírám přes Odry,Jeseník a VM domů.