Rychlebky a Jeseníky 5.-7.6.2020,181km/3500m.

7. 6. 2020

Letos bylo zvoleno ubytování v Domašově,odtud se 3x vyjíždělo přes lázně na Supeflow.Jednou jsme dali trail Dr.Weissnera.Traily byly celkem suché,ale přejezdy po lesních cestách plné bahna.Druhý den jsme zavítali také do Ostružné,ochutnat místní pivo v mp Cestář.

První červnový víkend patřil opět bikovaní v Jeseníkách a Rychlebkách.Výhled počasí nebyl dvakrát příznívý,přesto jsme vyrazili
ve třech lidech a již kolem deváté parkovali před penzionem Mirei v Domašově.Po přivítání s majiteli se převlékáme do bajkového a za mírného deště vyrážíme směr Jeseník.Zastavujeme až v Lipové Lázni Na Kovárně na oběd a po něm kujeme plány co dál.Déšť naštěstí ustal proto šlapeme nahoru silnicí směr Javorník,ale za kolejema uhýbáme doprava směr Priessnitzovy lázně.Po jednom na žízeň makáme stále nahoru kolem pramenů až k začátku Superflow.Jel jsem ho poprvé v roce 2014,dnes je ale mokro a ani další dny to nebude lepší.Perem to dolů,děláme fotky a občas poprchá.Dolů dáváme jedno a stoupacím trailem Dr.Weesnera makáme nahoru.Dostáváme se až na Ripperův kámen a to místy pěšmo.Pak nás čeká pěkný sešup až k pivovárku Lichwitz do Jeseníku kde něco málo ochutnáme,ale dlouho se nezdržujeme.Je už celkem kosa a ptoto valíme na penzion.Zde taky hned nejdeme spát ale posedíme s bajkery z Moravské Třebové.Ráno vstáváme podle plánu a po snídani vyrážíme,neprší i slunce se snaží vykouknout z mraků.Směr je Jeseník,nahoru na Priessnitz a opět na start Supeflow.Je sobota a všude jsou mraky bajkerů a taky přibylo vody a bahna po noční bouřce.Trailem sjíždíme opět až dolů,u Kaštánka dáváme oběd.Po něm šlapeme nahoru směr traily,ale pak uhýbáme doprava kolem jeskyní na Pomezí a kolem Smrčníku makáme lesem až do Lipové Lázně.Z časových důvodů dále jedeme po silnice přes Ramzovou do Ostružné.Zde ochutnáme v minipivovaru Cestář pár piv.Je tu hodně lidí,i nějaký cyklista se najde.Taky zde se dlouho nezdržujeme,čeká nás výživný stoupák kolem Obřích skal,který nebude zadarmo a pak už jen sjezdík do Domašova na penzion.Dáme pozdní večeři a jdeme brzo spát.V noci opět pršelo,jedeme stejnou trasou jako včera až na začátek Superflow.Vody a bahna je ještě více než v předchozích dnech.Při sjezdu navíc začíná poprchat,to ustane až v Černé Vodě u oběda.Na to že včera byla na trailech pomalu tlačenice,dnes nikdo nikde(max. deset lidí),jen u oběda potkáváme čisté bajkery i s koly,zato my jsme pěkně  ohození,hlavně tretry a kola.Po obědě se zastavujeme ještě do cukrárny a pak už raději vyrážíme směr penzion.Mraky nad Sokolím vrchem nevěstí nic dobrého,navíc máme info o přívalových deštích.Vyrážíme,vše sedí,za chvíli se rozprší a dobrou hodinku jedeme v deštíku.Volíme nejkratší trasu přes Žulový vrch-lom,k jeskyním na Pomezí a pak už po silnici až do Domašova.Jsme mokří a špinaví,kola musíme ostříkat vodou,tretry taky.Během hodinky jsme sbalení a po rozloučení s majiteli se ubíráme domů.Podle předpovědi na tento týden to vypadalo,že nepojedeme vůbec.Ale nakonec se to přece jen dalo,zima nebyla a dobrá parta celou akci držela při životě.