Rychlebské stezky 2011

10. 5. 2011

Za měsíc vyrazíme opět po roce na na rychlebské stezky.Přibyl nový,jednodušší trail.Zbývá jen zařídit ubytování,zvažujeme hotel v Černé Vodě.Spolu s koly dojedeme vlakem až do Lipové Lázně a poté cca 15km pošlapeme do Černé Vody.

10.6.
Po roce se opět vracíme na místo činu.Vstáváme brzy,již před čtvrtou hodinou,musíme stihnout rychlík z VM do Ol.Z domu tedy šlapeme klasicky na nádraží do VM.Vše stíháme,v Zábřehu n.M máme chvilku čas,než pojede spěšný vlak do Jeseníku.Proto se stavujeme na snídani.Nakonec vystupuje v Lipové Lázni a na bajcích pokračujeme do Černé Vody.Ihned nacházíme dům,kde budeme ubytováni.Vítá nás přímo šéf rychlebských stezek a nynější starosta obce Pavel Horník.Ubytujeme se a hledáme nějaké místo na oběd.Bohužel je ještě brzo,všude je zavřeno.Proto jedeme na bajcích směrem k novému trailu kolem Černého potoka.Ten nás dovede až do Velké Kraše.Celý trail je krásně jezdivý,zvládnutelný i pro méně technické jezdce.Z Velké Kraše už je to jen kousíček do Vidnavy.Zde se stavujeme na oběd.Po obědě jedeme zpět do Velké Kraše a lesní cestou kolem Plavného rybníku do Černé Vody.Zde dojedeme k hotelu na nějaké to pivo.Po chvilce odjíždíme a směřujeme k trailům u Sokolího vrchu.Ten jsme si už projeli vloni a proti trailu kolem Černého potoka je mnohem náročnější.O tom se přesvědčujeme i letos,na některé úseky prostě nemáme a určitě je nedáme.Jedu sice na bajku s pevnou vidlicí,ale i na celopéru bych některé pasáže neriskoval.Kolega mi stále ujíždí,asi má lepší techniku,bajka a víc riskuje.Objedme okruh a vracíme se zpět k hotelu.Je zde plno.Objednáváme si večeři a pivo.Kolem osmé odjíždíme na privát a po sprše se ještě stavíme do místní hospůdky u Kaštánka.Ta je taky narvaná,nicméně místo se najde.Dlouho se už nezdržíme,únava je znát.Je potřeba jít spát a  nabrat síly na druhý den.
Za dnešek jsme ujeli 76km a nastoupali 1500m.

11.6.
Probouzíme se do slunečného dne.Kupujeme si snídani v místních potravinách,balíme batohy a uklízíme pokoj.Batohy si uschováváme v info centru a vyrážíme na trail kolem Černého potoka.Přes Velkou Kraš přijíždíme do Vidnavy a stavujeme se na kávu.Před polednem se vracíme do Černé Vody.Stavujeme se na jedno,ale nakonec si dáváme i oběd.Zahrádka je plná bajkerů,další už si nemají kam sednout.Po třetí hodině vyrážíme znovu na trail,ve Velké Kraši se otáčíme zpět a kolem Plavného rybníka vjíždíme do Černé Vody.Stavujeme se v info centru pro batohy a kupujeme drobnosti.Začíná nás tlačit čas.Zhruba za hodinu odjíždí vlak z Lipové Lázně do Olomouce.Čekají nás dva kopce,batohy nás tíží a je docela horko.Na nádraží dojíždíme akorát.Nastupujeme do vlaku a po hodině a půl vysedáme v Olomouci.Tam máme chvilku na kávu a pivo.Po té sedáme na rychlík.Do Valmezu přijíždíme před devátou večer,bereme kola a po cyklostezce šlapeme domů.
Dnes jsme dali 73km,nastoupali 1900m.

Za dva dny jsme si parádně zajezdili ve vyjímečném terénu,počasí snad ani lepší být nemohlo.Tak zase někdy se tu ukážeme.